اوباما از دست نتانیاهو حرص می خورد .
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 رفتار نتانياهو از تهديد ايران براي اسرائيل خطرناك‌تر است

 

به گفته گلدبرگ، پس از انتخاب شدن فلسطين به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل، اوباما در جمعي خصوصي گفت "اسرائيل نمي‌داند كه منافعش‌ در چه چيزي است". وي همچنين در مورد تصميم نتانياهو به ادامه شهرك‌سازي‌ها گفته است: نتانياهو دارد اسرائيل را به سوي انزواي كامل بين‌المللي مي‌برد.

 

به اعتقاد اوباما، اگر دولت كوچك اسرائيل كه در منطقه‌اي نه چندان مهمان‌نواز تشكيل شده، تنها دوست و متحد خود – آمريكا – را از دست بدهد، نابود خواهد شد. ايران تهديدي كوتاه مدت براي اسرائيل است، اما رفتار مقامات خود اسرائيل در بلند مدت دولت اسرائيل را تهديد مي‌كند.

 

گلدبرگ در مقاله خود در مورد نظر اوباما پيرامون موضوع فلسطين اظهار مي‌دارد: اوباما معتقد است نتانياهو سياستمداري بزدل است اما رهبري بلامنازع در اسرائيل است كه با اين حال تمايلي به استفاده از سرمايه سياسي در جهت پيشبرد طرح سازش و توافق با فلسطين ندارد.

 

اين روزنامه‌نگار نزديك به كاخ سفيد همچنين از تمايل جان كري به از سرگيري روند سازش اشاره ‌مي‌كند اما خاطرنشان مي‌كند كه اوباما اشتياق كمتري نسبت به اين موضوع دارد. باراك اوباما نتانياهو را گرفتار لابي شهر‌ك‌نشينان در اسرائيل مي‌داند كه به هيچ عنوان تمايلي به گرفتن ژست‌هاي سازشكارانه در برخورد با فلسطينيان ندارد و به همين دليل تلاش ديپلماتيك از جانب رئيس جمهور آمريكا در چنين شرايطي چندان هوشمندانه نيست.

 

وي در پايان اين نكته را از جانب اوباما يادآور مي شود كه اسرائيل در رأي‌گيري بعدي سازمان ملل بيش از پيش خود را منزوي خواهد ديد.

 

گفتني است جفري گلدبرگ روزنامه‌نگار مشهور و با سابقه آمريكايي نزديك به مقامات كاخ سفيد و با سابقه فعاليت در واشنگتن پست، جروزالم پست، نيويوركر، نيويورك تايمز، بلومبرگ، نشريه آتلانتيك و ... است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها